مروری بر برگزاری نمایشگاه آوای رنگ از ایده تا اجرا
مجموعه ای از آثارنقاشی دانشجویان طراحی پوشاک وگرافیک دانشکده الزهرا و دانشگاه علمی وکاربردی فرهنگ وهنرواحدیک با عنوان آوای رنگ درتاریخ سوم آبان ماه 1404به نمایش گذاشته شده است.
برپایی این نمایشگاه همزمان با آغاز سال تحصیلی 1404 با توجه به شناخت از نحوه عملکرد دانشجویان و با هدف ایجاد انگیزه در آنها و آشنایی این عزیزان با فضای حرفه ای در رشته های هنری و به منظور بالا بردن اعتماد به نفس آنها برنامه ریزی گردید.
نکته قابل توجه اینست که:
هنرجویان عزیز شرکت کننده در این نمایشکاه هیچ تخصصی در زمینه رنگ شناسی و تکنیک های نقاشی نداشته اند و این آثار اولین تجربه نقاشی روی بوم با تکنیک اکلریک است که در 16 جلسه آموزشی در دانشگاه به ثمر نشسته است و دیگر .اینکه آثار اکثرا کپی بوده و فقط به منظور آموزش شناخت رنگ و ساخت رنگ ها با 3 رنگ اصلی برنامه ریزی شده است.
پس از امتحانات پایان ترم در سال تحصیلی 1404 و بازدید از تابلو ها توسط دیگر اساتید و با حضورمدیر گروه رشته طراحی پوشاک سرکارخانم زمانیان تصمیم نهایی برای برپایی نمایشگاه گرفته شدودر تاریخ سوم آبان ماه 1404 نمایشگاه آوای رنگ افتتاح گردید.
برای عزیزانی که با آوای رنگ اولین قدم به سوی موفقیت را برداشته و آمادگی حضور در فضاهای حرفه ای راپیدا کرده اند آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
هدی رضائی
مدرس هنر در دانشگاه ها و آموزشگاه های هنری مشهد
سوم آبان ماه 1404
آموزش طراحی پوستر
از اونجایی که اطلاع رسانی رویدادها عموماً از طریق پوستر انجام میشه، اولین جلوه ای که عمق رویداد شما رو نمایان میکنه ، همین پوستر هست. پس باید طوری طراحی بشه که خودشو کاملا از تبلیغات های دیگه متمایز کنه. در طراحی پوستر نکات و تکنیک هایی وجود داره که اونو کاملا برای اطلاع رسانی رویدادها و همایش ها بهینه میکنه. این مهمترین کاری هست که طراحان ما به خوبی قادر به انجامش هستن.
طراحی لوگو
هر شخص حقیقی یا حقوقی یا هر شرکت تجاری برای معرفی خودش نیاز به نشان تجاری داره تا ازون نماد در تمامی تبلیغاتهای خودش استفاده کنه. این نشان باید به گونهای باشه تا در ذهن مخاطب به خوبی نقش ببنده و طوری طراحی بشه که هویت و زمینهی کاری اون نماد رو در نگاه اول به بیننده القا کنه.



























































