
مروری بر برگزاری نمایشگاه افسون رنگ از ایده تا اجرا
مجموعه ای که به نمایش گذاشته شده است مربوط به نمونه آثار منتخب دانشجویان ترم یک کاردانی رشته طراحی پوشاک دانشکده الزهرا و جهاد دانشگاهی ودانشگاه فرهنگ و هنر مشهدمیباشد که تحت نظر هدی رضایی در درس مبانی رنگ شناسی آموزش دیده اند.
برپایی این نمایشگاه همزمان با آغاز سال تحصیلی 1402 با توجه به شناخت از نحوه عملکرد دانشجویان و با هدف ایجاد انگیزه در آنها و آشنایی این عزیزان با فضای حرفه ای در رشته های هنری و به منظور بالا بردن اعتماد به نفس آنها برنامه ریزی گردید.
پس از شروع آموزش درس مبانی رنگ شناسی وبا توجه به هدفمندی برای برپایی نمایشگاه سعی بر آن شد که عملکرد این عزیزان با دقت بیشتری مورد ملاحظه قرار گیرد.تا بتوانیم آثار منتخب را به نمایش بگذاریم.
نکته قابل توجه اینست که:
اهنرجویان عزیز شرکت کننده در این نمایشکاه هیچ تخصصی در زمینه رنگ شناسی و تکنیک های نقاشی نداشته اند و این آثار اولین تجربه نقاشی روی بوم با تکنیک اکلریک است که در 16 جلسه آموزشی در دانشگاه به ثمر نشسته است و دیگر .اینکه آثار اکثرا کپی بوده و فقط به منظور آموزش شناخت رنگ و ساخت رنگ ها با 3 رنگ اصلی برنامه ریزی شده است.
پس از امتحانات پایان ترم در سال تحصیلی 1403 و بازدید از تابلو ها توسط دیگر اساتید و با کمک و همکاری دانشجویان عزیر تصمیم نهایی برای برپایی نمایشگاه گرفته شد و بدون حمایت هیچ سازمان یا مجموعه آموزشی و به صورت کاملا شخصی با همت دانشجویان عزیز این نمایشگاه برپاگردید.
برای عزیزانی که با افسون رنگ اولین قدم به سوی موفقیت را برداشته و آمادگی حضور در فضاهای حرفه ای راپیدا کرده اند آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
هدی رضائی
مدرس هنر در دانشگاه ها و آموزشگاه های هنری مشهد
30 تیرماه 1403
آموزش طراحی پوستر
از اونجایی که اطلاع رسانی رویدادها عموماً از طریق پوستر انجام میشه، اولین جلوه ای که عمق رویداد شما رو نمایان میکنه ، همین پوستر هست. پس باید طوری طراحی بشه که خودشو کاملا از تبلیغات های دیگه متمایز کنه. در طراحی پوستر نکات و تکنیک هایی وجود داره که اونو کاملا برای اطلاع رسانی رویدادها و همایش ها بهینه میکنه. این مهمترین کاری هست که طراحان ما به خوبی قادر به انجامش هستن.
طراحی لوگو
هر شخص حقیقی یا حقوقی یا هر شرکت تجاری برای معرفی خودش نیاز به نشان تجاری داره تا ازون نماد در تمامی تبلیغاتهای خودش استفاده کنه. این نشان باید به گونهای باشه تا در ذهن مخاطب به خوبی نقش ببنده و طوری طراحی بشه که هویت و زمینهی کاری اون نماد رو در نگاه اول به بیننده القا کنه.